روانشناسی کودک و نوجوان

ساخت وبلاگ

بیت کوین چیست و چرا تا به این میزان مورد توجه قرار گرفته است؟ سیستم پولی کنونی دارای معایب زیادی از جمله عدم شفافیت و امنیت است. در سال های اخیر پول های ارزنگاری شده وارد اقتصاد شده اند. این نوع از پول های دیجیتال که با ارزش ترین و مهم ترین آن ها بیت کوین است از محبوبیت بالایی برخوردار شده اند. به همین دلیل در این بخش به پرسش مهم بیت کوین چیست خواهیم پرداخت.

 

بیت کوین چیست و چرا با ارزش است؟

بیت کوین چیست و چگونه می تواند جایگزین مناسبی برای سیستم پولی فعلی شود ؟ همان طور که اشاره کردیم سیستم پولی فعلی دارای معایب بی شماری است که با ورود ارزهای رمز نگاری شده تا حد زیادی این معایب برطرف خواهند شد. اولین ارز دیجیتال به نام بیت کوین در سال 2009 و توسط فردی ناشناس اختراع شد. سال های بعد خالق بیت کوین فردی به نام " ساتوشی ناکاموتو " معرفی شد. که البته خودش اختراع بیت کوین را انکار کرده است.

اما این نوع از ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین دارای چه ویژگی هایی هستند ؟

 

ویژگی های بیت کوین

بیت کوین بستر مناسبی را برای کسب درآمد آنلاین فرآهم کرده است تا افرادی که به این حوزه علاقه دارند بتوانند از طریق خرید و فروش , استخراج و ... اقدام به درآمد زایی دلاری کنند. با توجه به ویژگی هایی که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم استخراج بیت کوین از جذابیت زیادی در بین جوامع مختلف برخوردار است.

شفافیت

بیت کوین در بستری به نام بلاک چین قرار دارد. بلاک چین محیطی امن برای استخراج بیت کوین است زیرا هیچ گونه اطلاعاتی از شما در آن یافت نمی شود. و شما می توانید تمام مراحل تراکنش را در آن مشاهده کنید. در صورتی که سیستم پولی فعلی این امکان را در اختیار شما قرار نمی دهد به همین دلیل فسادهای اقتصادی مانند پولشویی به وفور در آن اتفاق می افتد. عدم وجود فساد مالی یکی از پیامدهای مثبت شفافیت در استخراج ارزهای دیجیتال است که آن را تبدیل به جایگزین مناسبی برای سیستم پولی کنونی کرده است.

 

امنیت

معنای امنیت در استخراج بیت کوین چیست ؟ امنیت و کنترل از دیگر ویژگی های بیت کوین و ارزهای دیجیتال است. عدم پیوست شدن اطلاعات شخصی به انجام تراکنش ها موجب افزایش امنیت آن شده است. همچنین کنترل در این پروسه به این معناست که هیچ گونه پرداخت از پیش تعیین نشده ای بدون اجازه شما انجام نخواهد شد. در وب سایت کارسازشو به تفصیل در خصوص انواع ارز دیجیتال و بیت کوین پرداخته ایم.

 

نسخه پشتیبان

امکان تهیه نسخه پشتیبان از دیگر ویژگی های مثبت بیت کوین است. شما بر خلاف پول های کاغذی که امکان گم شدن یا سرقت آن ها وجود دارد به هیچ عنوان بیت کوین های استخراج شده را از دست نخواهید داد. زیرا هنگامی که نسخه پشتیبان تهیه می کنید برای همیشه آن ها نزد شما باقی خواهند ماند.

 

برگشت ناپذیر

هنگامی که استخراج ارز دیجیتال انجام می شود یک بلاک جدید در بستر بلاک چین ایجاد می شود. این بلاک ها بعد از ایجاد شدن غیر قابل برگشت هستند و این مساله بیانگر امنیت بالای این سیستم می باشد. غیر قابل برگشت بودن تراکنش ها موجب می شود که شما هیچ گاه ارزهای استخراج شده از دست ندهید مگر اینکه کلید خصوصی کیف پول خود را در اختیار فرد سومی قرار دهید.

 

غیر متمرکز بودن

معنای غیر متمرکز بودن در استخراج بیت کوین چیست ؟ یکی از عواملی که سیستم پولی فعلی را تهدید می کند و موجب بروز فسادهای مختلف در آن شده است متمرکز بودن آن است. زیرا پول در اختیار حاکمیت است. اما استخراج بیت کوین در بستر بلاک چین به شما این امکان را می دهد که در محیطی نامتمرکز اقدام به کسب درآمد کنید. بلاک چین در اختیار هیچ نهاد و ارگانی نیست و طبیعتا تصمیمات دولت ها بر آن هیچ گونه تاثیری نخواهد گذاشت.

 

 

روانشناسی کودک و نوجوان...
ما را در سایت روانشناسی کودک و نوجوان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نگین حبیب زاده koodakonojavan بازدید : 213 تاريخ : پنجشنبه 7 فروردين 1399 ساعت: 3:12

داستان کوتاه در مورد راستگویی و صداقت برای کودکان فراهم شده است.

داستان پارمیدا و نیکیتا 
یه روز جمعه پارمیدا از خواب بیدار شد و دید که مامانش داره حاضر میشه، که به خونه مامان بزرگش بره.

پارمیدا می دونست خاله زری و دخترش نیکتا که هم سن پارمیدا بود، هم احتمالا اونجا هستن. به همین خاطر سریع حاضر شد تا با مامانش دوتایی به خونه مادر بزرگش برن.

خونه مادربزرگ خیلی بزرگ بود و یک حیاط باصفا داشت که بچه ها عاشق توپ بازی و دویدن اونجا بودن، مخصوصا روزهای تعطیل که میتونستن تا عصر اونجا بمونن و بازی کنن.

البته پارمیدا اگه هر روز هم می رفت خونه مادربزرگش سیر نمی شد چون اونجا رو خیلی دوست داشت.

پارمیدا سریع کفششو پوشید و با مامانش سوار آژانس شدن و به خونه مادربزرگ  رفتن.

داستان کوتاه در مورد راستگویی و صداقت برای کودکان

وقتی رسیدن و در زدن نیکتا در رو باز کرد و یهو پرید تو بغل پارمیدا.
مامان پارمیدا هم نیکتا رو بوسید و گفت چطوری تو گل دختر.

نیکتا بهشون سلام کرد و پیش مادربزرگ و خاله زری رفتن.

پارمیدا به خاله و مادربزرگش سلام کرد و توپی رو که همیشه باهاش بازی میکردن، برداشت و با نیکیتا به حیاط رفتن تا باهم بازی کنن.

نیم ساعتی نگذشته بود که  پارمیدا توپ رو به گلدون عتیقه مورد علاقه مادربزرگ که یادگار بابا بزرگ بود زد و اون رو شکست. مامان پارمیدا سرش رو از پنجره حیاط بیرون آورد و پرسید صدای چی بود؟

نیکتا به پارمیدا گفت حالا چیکار کنیم الان باهامون دعوا میکنن و نمیذارن دیگه بیاییم خونه مامان بزرگ و بازی کنیم و مامان بزرگ خیلی خیلی ناراحت میشه.

پس با هم دیگه گفتن که هیچ اتفاقی نیفتاده و با هم تصمیم گرفتن گلدون شکسته رو ببرن و بذارن زیر تخت چوبی بزرگی که توی حیاط بود.

بعد از چند ساعت پارمیدا و نیکتا که از بازی کردن خسته شده بودن، پیش مادر بزرگ رفتن تا براشون از سایت کودک و نوجوان قصه تعریف کنه.

خاله زری و مامان پارمیدا هم بعد از درست کردن غذا، تصمیم گرفتن تا حیاط رو تمیز کنن. مامان پارمیدا موقع جارو زدن زیر تخت، تیکه های گلدون و خاک و گل پژمرده رو دید.

بالا اومد و بچه ها رو صدا زد و گفت بچه ها دوس دارم بهم راستشو بگید.
پارمیدا و نیکتا که سرشون رو انداخته بودن پایین گفتن ببخشید ما داشتیم بازی می کردیم که توپ به گلدون خورد و ما ترسیدیم که باهامون دعوا کنید، به خاطر همین گلدون رو زیر تخت قایم کردیم.

مامان پارمیدا جفتشون رو بغل کرد و گفت عزیزای دلم هیچوقت نباید حقیقت رو پنهان کنید برای اینکه بخاطر کارهاتون دعواتون نکنن.

اگر من دیر این موضوع رو متوجه میشدم هم مادربزرگ بیش تر ناراحت میشد و هم گل طفلی از بین می رفت.

حالا بلند شید بریم با کمک همدیگه گل رو بذاریم توی یک گلدون دیگه تا زنده بمونه.

پارمیدا و نیکتا که از کارشون شرمنده شده بودن بلند شدن و با کمک مامانشون گلی که در حال پژمرده شدن بود رو گذاشتن توی یک گلدون جدید و همگی از این که تونستن گل رو نجات بدن خوشحال شدن.

پارمیدا و نیکتا دوتایی از مامان و خاله و مادربزرگ معذرت خواهی کردن،
و تصمیم گرفتن هر اتفاقی بیفته هیچوقت دروغ نگن و همیشه سعی کنن راستگو باشن و حقیقت رو بگن.

مادر بزرگ بخاطر صداقت و راست گویی پارمیدا و نیکتا رو بوسیدن و گفت آفرین به شما که تصمیم گرفتین همیشه راستگو باشین.

چون با راستگویی جلوی خیلی اتفاقات بدتر گرفته می شه و به راحتی با راهنمایی، مشورت و کمک می تونید موضوع یا مسئله پیش آمده رو حل کنید.

بچه ها این داستان کوتاه در مورد راستگویی و صداقت برای کودکان بود، چرا که ما باید یاد بگیریم از کودکی راستگو باشیم و این عادت خوب تا بزرگ سالی همراه ما باشه و اینطوری اطرافیانمون هم با ما با صداقت رفتار می کنن.

امیدوارم که این داستان براتون آموزنده و مفید بوده باشه.

روانشناسی کودک و نوجوان...
ما را در سایت روانشناسی کودک و نوجوان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نگین حبیب زاده koodakonojavan بازدید : 368 تاريخ : پنجشنبه 29 اسفند 1398 ساعت: 4:58

شما هم هوس کردید برید سفر؟ دوست دارید داخل ایران برید یا خارج؟ کدام باب میل شما است؟ احتمالا اگر تمایل دارید که داخل ایران سفر کنید و شهرهای زیبای وطن را ببینید پیشنهاد میکنم این مطلب را بخوانید که از سایت مگ روز با عنوان معتبر ترین مجری  تورهای ایرانگردی درج شده است.

سفر کردن یکی از کارهایی است که اگر در زندگی تجربش کنیم محاله که به یکبار ختم بشه. چون انقدر لذت و تفریح و تنوع در روزمرگی زندگی هر کدوم از ما ایجاد میکنه که دوست داریم تکرارش کنیم.

نکته جالب این قضیه اینجاست که هر سلیقه و طرز فکری هم داشته باشیم شامل این حس تکرار میشود. مثلا ممکنه ما دوست داشته باشیم که سفر ایرانگردی داشته باشیم که معروفه به تور ایرانگردی. مناسب کسانیکه دوست دارند داخل کشور خودمون مسافرت کنند و شهرهای مختلف را ببینند و با زبان خودمان سفر کنند.

بعضی ها هم دوست دارند فراتر از مرزهای خودمان بروند و جاهای دیدنی کشورهای مختلف رو از نزدیک ببینند و با فرهنگهای جدید آشنا بشوند و شاید تفریحاتی متفاوت از کشور ایران را طالب باشند.

اینجاست که میگویم برای هر طیف سلیقه و طرز فکری، مسافرت رفتن یکی از گزینه های تکرار شدنی و مطلوب است که خوبه همه ما تجربش کنیم. تنها چیزی که برای این تجربه مطلوب مورد نیاز است رزرو وسیله حمل و نقل و یک جای خوب و تمیز برای اقامت است. اگر هم بخواهیم لارژ تر و حرفه ای تر سفر کنیم رزرو گشت های متنوع برای دیدن از مکانهای دیدنی هم باید به این لیست اضافه کنیم.

فکر کردن بهش هم هیجان انگیزه چه برسه به انجام دادنش!

چطوری بریم مسافرت داخل ایران؟

خوب اگه آماده شدیم بریم سفر چه کارهایی باید انجام بدهیم؟ سوال خوب و بجایی است. همانطور که گفتم برای سفر باید وسلیه حمل و نقل و هتل و کلی چیزهای دیگه رو تدارک دید. که اگر وارد نباشیم ممکنه سفر ایرانگردیمون خیلی خوشایند نشه و کامل خوش نگذره.

به همین علت پیشنهاد میکنم که حتما با یک آژانس مسافرتی که مجری سفر است مشورت کنید و با همفکری از خدماتشان استفاده کنید تا سفر کامل و بدون دغدغه ای را تجربه کنید همانطور که در سایت تریپ ادوایزر هم آمده است. بهرحال تجربه آنها خیلی بیشتر از هر کدام از ما ها است.

کدوم آژانس مسافرتی؟

اینهم یه سوال خوب دیگه. در بین این همه آژانسهای گردشگری و حجم زیاد تبلیغات کدام را باید انتخاب کنیم؟

در این مطلب میخواهیم به معرفی چند شهر دیدنی و توریستی ایران صحبت کنیم و یک آژانس تور مسافرتی را به شما معرفی کنیم که مطمئنا با تجربه و تبحری که در اجرای تورهای مسافرتی داخلی و تور ترکیبی ایران گردی دارند، لذت مسافرت شما را تضمین میکنند.

طی تحقیقات انجام شده که در آژانسهای ایران و تهران انجام شد، آژانس مسافرتی فارا گشت کوروش کبیر که به اختصار به آن فارا گشت میگوییم، یکی از مجری های اصلی تورهای ایرانگردی بصورت هر شهر جداگانه یا ترکیبی چند شهر است که سالهای زیادی به اجرای کامل این تورها مشغول است و شکر خدا درصد بالایی از رضایت مسافرین را جلب کرده است و به نوعی متخصص تورهای ایران گردی یا همان داخلی میباشد.

شهرهای مختلف برای سفر ایرانگردی

در ادامه ده تا از شهرهای خوب کشورمون که بسیار دیدنی و جذاب هستند و توسط فارا گشت کوروش کبیر قابلیت اجرا دارند را اسم میبریم؛ این شهرها بصورت اختصاصی و جداگانه و یا ترکیبی قابل اجرا هستند:

1- مشهد

مطمئنا یکی از شهرهایی که در سفرهای داخلی به ذهن همه ما میرسد، سفر تور مشهد است که فارا گشت بعنوان مجری اصلی این تور بصورت هوایی (هواپیما) و زمینی (قطار و اتوبوس) همه روزه اجرا دارد. مبدا این تور میتواند از تهران یا از هر شهری دیگری که مدنظرتان است باشد.

تور مشهد فرصتی هست که بری زیارت امام رضا؛ یادگاری از 14 معصوم که به لطف خداوند بینهایت مهربون تو همین  مشهد خودمون جای گرفته. البته اینهم بگویم که زیارت فقط یکی از کارهایی است که میشود در این سفر انجام داد. شما اگر با مسولین تور فارا گشت صحبت کنید برای شما کلی برنامه های تفریحی و گردشگری هیجان انگیز رزرو میکنند مثل پارک های آبی مشهد که خودش کل روز رو پر میکنه، برنامه های گشت شاندیز و طرقبه، دیدار از باغ گیاه شناسی و پارک ملی مشهد هم که اضافه کنی کاملتر میشه و البته برنامه گشت ویژه توس و دیدار از مقبره فردوسی که با شاهنامه اش زبانزد خاص و عام است.

2-شیراز

درباره شیراز بنظرتون لازمه چیزی بگم؟ شهری که در بین کل کشورهای جهان نیز طالب و توریست دارد چه برسه به مردم کشور خودمون. تور شیراز با فارا گشت کامل شده است، سه گشت روزانه کامل دارد که تقریبا میشود گفت 18 جای دیدنی شیراز را برای مسافران برنامه ریزی کرده است.

شیراز از آن دسته شهرهایی است که هر طیف سلیقه رو کامل پوشش میده، کسانی که اهل زیارت هستند حرم شاهچراغ را دارند، کسانی که اهل طبیعیت هستند کلی باغ مصفا منتظرشان است مثل نارنجستان، جهان نما، ارم و کلی جای با صفای دیگه، اگر هم به تاریخ تمدن و فرهنگ کشورمون علاقه داشته باشید، مجموعه پاسارگاد و مقبره کوروش و تخت جمشید و نقش رستم شما را به اعماق تاریخ با شکوه ایران میبرد. در آخر هم اگر اهل شعر و شاعری باشید آرامگاه حافظ و سعدی شما را به مطلوبتان میرسانند. جالب اینجاست همه اینها جزو تور ایرانگردی و شیراز گردی فارا گشت گنجانده شده تا سفر شیراز کاملترین مسافرت در ایران باشد.

3-چابهار

یکی از دیدنی ترین سفرها داخل ایران همین شهر چابهار است، شهری که یکطرفش جاذبه های طبیعی دیدنی و یک طرف دیگرش دریا، دریایی که با آبهای آزاد راه دارد. تور چابهار فارا گشت مثال نزدنیه چون بعد از کلی تجربه و برنامه ریزی سفر در این منطقه با بهترین تور لیدرهای محلی گشتهای متفاوت و اختصاصی را اجرا میکند.

برای نمونه میشه از کوههای مریخی یا همان مینیاتوری اسم برد که انگار در کره مریخ را میروی، تالاب لیپار که رنگ صورتیش برای همه جای سوال دارد که چرا این رنگی است. کوه گل افشان در گوشه دیگری از چابهار قرار گرفته تا چیزی را ببینید که در هیچ شهری از ایران نظیرش نیست و در کنار همه اینها به روستای درک باید اشاره کنم که کویر مستقیم به دریا میرسد. منظره ای متفاوت و ویژه که فارا گشت با تور ارزان برای مسافران چابهار تدارک دیده.

4-یزد

وای شهری زیبا و گرم در دل کویر ولی با صفا، نمونه این سبک از گردشگری در دنیا بسیار کم نظیر است. تور یزد فارا گشت شما را به دل کویری با صفا میبرد که هیچوقت احساس خستگی و تشنگی نخواهید کرد. دیدنی هایی را برای شما تدارک دیده است که از دل تاریخ ایران با چک چک و پیر سبز شروع میشه تا به مسجد جامع و بازار سنتی و میدان امیر چخماق میبرد. بعد از یه استراحت آماده میکند شما را به میبد ببرد شهری که یخچال طبیعی در دل کویر را در خود جای داده است.

5-قشم

جزیره ای معروف به عجایب هفتگانه، تور قشم فارا گشت شما را به دل جزیره ای میبرد که دیدنیهای بکر و طبیعی شما را مبهوت میکند. اگر تاکنون به این جزیره سفر نکرده‌ای؛ توصیه می‌کنیم که حتماً یکی از برنامه‌های سفر خود را به بازدید از تور قشم از تهران و یا سایر شهرهای ایران اختصاص دهی. و در آن علاوه بر سیاحت طبیعت زیبا و اماکن تاریخی، به خرید کالاها و اجناس مورد نظر خود بپردازی و در کنارش از برنامه گشت های رایگان جاهای دیدنی قشم با فارا گشت رو تجربه کنی، تورهایی با هواپیما و یا قطار طبق سلیقه ای که دارید.

6-کیش

واقعا میشود گفت مجری مستقیم تور کیش فارا گشت است، چندین سال تجربه در گارانتی بهترین هتلها در کنار چارتر پروازهای پهن پیکر دارد تا مسافران با ارزانترین قیمت و با کیفیت ترین خدمات سفر کیش را تجربه کنند.

جزیره ای زیبا و مدرن معروف به مرواید خلیج فارس، پر از تنوع و لذت و تفریح که مطمئنا دلت نمیخواهد حالا حالاها برگردی خونه. گردشگری کیش شامل دو جاذبه تاریخی و تفریحی می‌باشد. این جزیره کیش جدای از تمامی جاهای دیدنی توریستی و تاریخی و تفریحات دریایی فوق العاده مفرح، دارای یک آرامش خاصی میباشد.

7-سرعین

تا اینجا هر شهری رو اسم بردیم جاهایی مختص افرادی بود که گرما را دوست دارند، اما اگر اهل سفر خنک و خوش آب و هوا هستی حتما تور سرعین فارا گشت را رزرو کن. اولا دو گشت کامل سرعین گردی و اردبیل گردی دارند. دوما با قراردادی که با هتلهای سرعین دارد میتواند بهترین تور سرعین را برای شما اجرا کنند.

8-تبریز

تقریبا نزدیک همانجا میتوانیم به شهر زیبا و اولین های ایران برسیم. با تور تبریز فارا گشت که انقدر گشت از جاهای دیدنی دارد که بعید میدونم سفری کمتر از 4 روز بتواند شما را راضی کند.

شهر تبریز جاهای دیدنی زیاد دارد و در کنارش غذاهای محلی خوشمزه که نظیرش در شهرتان کم خواهد بود. گشتهای ویژه بیرون از تبریز مثل کندوان که فارا گشت یک روز را به دیدار از آن اختصاص داده است بهمراه اقامت در هتل صخره ای کندوان که تجربه فراموش نشدنی برای شما خواهد شد. ارومیه، ارس و جلفا گردی هم به این لیست اضافه کنید تا در انتخاب این تور ایرانگردی ویژه شک نکنید.

9-کرمان

باز بریم به یه جای گرم ولی مطبوع، تور کرمان فارا گشت را در لیست سفرهای داخلیتان بگذارید چون دو سورپرایز ویژه دارند. یکیش دیدار از اماکن تفریحی داخل کرمن است و دومیش گشت ویژه باغ شاهزاده ماهان که اگه نروی حسرتش را خواهی خورد.

باغی بسیار مصفا با فواره های آب خنک در دل کویر، واقعا بعنوان یک شاهکار گردشگری میشود ازش اسم برد.

10-اصفهان

نصف جهان در یک شهر، بله تور اصفهان فارا گشت یکی از دیدنی ترین شهرهای دنیا. دو روز گشت ویژه از دیدنیهای اصفهان هدیه به شما است که از عالی قاپو، سی و سه پل، میدان نقش جهان، مسجد شیخ لطف اله و کلیسای وانک گوشه ای از این اصفهان گردی ویژه است.

از هزار سال پيش اين شهر پذيراي جهانگردان تور اصفهان با قطار یا تور اصفهان هوایی بوده که فارا گشت مجری اصلی آن است و اهل سفرهای بي شماري در قالب قیمت تور اصفهان ارزان را به خود جذب کرده است كه هر يك به زباني عظمت و زيبايي شهر و بناهاي آن را ستوده اند.

تور ایرانگردی ارزان و با کیفیت

بعد از خواندن این مطلب تا به اینجا مطمئنا برای سفری فراموش نشدنی و فوق العاده آماده شده اید و وقتشه که نسبت به تعطیلاتی که برای خودتان در نظر میگیرید زودتر اقدام به ثبت نام برای این سفرهای داخلی که مختص شما تدارک دیده شده است، کنید. برای اینکه قیمت ارزان همراه با خدمات کامل داشته باشید میتوانید آژانس مسافرتی فارا گشت (https://faragasht.com) بعنوان تور ایرانگردی مجری اصلی انتخاب کنید تا با مجوز رسمی از سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و سابقه چند ساله اجرای تورهای ترکیبی ایران گردی فوق العاده از تهران و یا از سایر شهرها که با یاری خداوند بینهایت مهربان میسر شده است؛ سفرهای عالی در تورهای مشهد، یزد، شیراز، اصفهان، قشم، کیش، چابهار، کرمان، سرعین، تبریز را با فارا گشت تجربه کنید و سالهای سال از آن خاطرات به نیکی یاد کنید.

واقعا مبحث معتبر بودن بسیار مهمه چون در کنار همه تبلیغاتی که میشود اگر آژانس مجری تور دارای مجوز باشد و با سابقه چند ساله معتبر کار کند، سفر با اطمینانی را میشود تجربه کرد. پس این نکته را نیز مد نظر داشته باشید.

آدرس آژانس مسافرتی و هواپیمایی فارا گشت: تهران، میدان ولیعصر، ابتدای خیابان کریمخان و شماره تلفن: 02188909296

منبع ها: magrooz.ir

tripadvisor.com

روانشناسی کودک و نوجوان...
ما را در سایت روانشناسی کودک و نوجوان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نگین حبیب زاده koodakonojavan بازدید : 283 تاريخ : سه شنبه 20 اسفند 1398 ساعت: 2:53

استخراج ابری بیت کوین به معنی واگذار کردن انجام تراکنش ها به شرکت های واسط است. این شرکت ها می توانند با اجاره دادن دستگاه های خود به شما عملیات ماینینگ ارزهای دیجیتال و بیت کوین را انجام دهند. استخراج ابری بیت کوین می تواند بی دردسر شما را به درآمد برساند اما این روش دارای مزایا و معایبی است که به آن خواهیم پرداخت.

 

استخراج ابری بیت کوین

 

استخراج ابری بیت کوین چیست؟

استخراج ابری بیت کوین (Cloud Mining) چیست؟ بدون سخت افزار ماین کنید. استخراج ابری بیت کوین چیست و چگونه می تواند شما را به درآمد برساند؟ در حالت عادی اگر بخواهید اقدام به استخراج ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین کنید باید از چند روش اقدام کنید. روش های مانند استفاده از کارت گرافیک , مرورگر های مخصوص استخراج , خرید دستگاه ماینر و … اما امروزه شرکت هایی وجود دارند که در نقش واسط عمل می کنند و شما می توانید با پرداخت هزینه برای مدت معین و تعیین قدرت استخراج اقدام به ماینینگ بیت کوین کنید. این شرکت ها دستگاه های زیادی در اختیار دارند و با اجاره دادن آن ها به شما هم برای شما و هم برای خود کسب درآمد می کنند. هر چه توان دستگاه بیشتر باشد شما باید هزینه بیشتری برای آن پرداخت کنید و در نتیجه سود بیشتری هم عاید شما می شود.

 

استخراج ابری رایگان | چگونه می توان به شرکت های واسط اعتماد کرد؟

زمانی که صحبت از پرداخت هزینه و سر مایه گذاری می شود به دنبال آن ریسک پذیری و ریسک گریزی افراد به میان می آید. شما برای استفاده از خدمات استخراج ابری شرکت ها باید هزینه پرداخت کنید و اشتراک بخرید. اما ریسک این مساله در چیست؟ مهم ترین موضوعی که باید در نظر بگیرید میزان اعتبار و قدمت سایت مورد نظر است. سایت هایی که در این زمینه از اعتبار بیشتری برخوردار هستند و بازخوردهای خوبی داشته اند گزینه مناسبی برای سرمایه گذاری محسوب می شوند. در غیر این صورت اگر بخواهید به هر شرکت نو ظهوری اعتماد کنید ممکن است نتیجه آن از دست رفتن سرمایه , زمان و اعتمادتان باشد.

 

کلود ماینینگ چیست

 

استخراج ابری بیت کوین در ایران

در ایران نیز شرکت های مختلفی وجود دارند که اقدام به استخراج ابری بیت کوین می کنند. اما مواردی که در بالا گفته شد در انتخاب این شرکت ها دخیل هستند زیرا اگر انتخابی نامناسب داشته باشید ممکن به جای سود ماهانه پشیمانی عاید شما شود. می توانید به جای استفاده از شرکت های داخلی به دنبال ثبت نام و سرمایه گذاری در شرکت های استخراج ابری خارجی باشید. فقط کافیست کمی به زبان انگلیسی مسلط باشید !

 

 

شرکت های کمی در ایران وجود دارند که در زمینه استخراج ابری خوش نام هستند .

 

مزایا و معایب استخراج ابری بیت کوین

در این بخش به ترتیب به مزایا و معایب استخراج ابری درباره بیت کوین اشاره می کنیم تا بعد از خواندن آن تصمیم بگیرید که از این روش برای کسب درآمد ستفاده کنید یا خیر !

 

مزایای استخراج ابری بیت کوین

کسب درآمد در سکوت !

اگر خودتان اقدام به تهیه ماینر و سخت افزارهای استخراج بیت کوین کنید مطمئنا سر و صدای زیادی در اطراف شما ایجاد می شود. زیرا ماینرها به خودی خود بعد از مدتی داغ می شوند و شما باید از دستگاه و فن های خنک کننده برای کاهش دمای آن ها استفاده کنید. این مساله می تواند موجب تولید صدای نابهنجار شود. مگر اینکه ماینر را در محیطی خارج از محیط زندگی خود قرار دهید.

 

عدم پرداخت هزینه بالای برق

زمانی که بخواهید با استفاده از سخت افزار بیت کوین را استخراج کنید مصرف برق به شدت افزایش پیدا می کند. این مساله به دلیل مصرف بالای برق توسط ماینرها و همچنین دستگاه های خنک کننده است که در پایان ماه شما را مجبور به پرداخت نیمی از سودتان برای قبض برق خواهید کرد.

 

کاهش ریسک سرمایه گذاری

سرمایه گذاری در شرکت های ابری نسبت به خرید تجهیزات و ماینرها کمتر است. به طور مثال شما با 2 میلیون تومان می توانید یک پلن خوب با اشتراک یکساله را تهیه کنید که سود مناسبی را در ماه در اختیار شما قرار می دهد و هر زمان که نخواستید استخراج بیت کوین را ادامه دهید پلن خود را شارژ نمی کنید. اما این مساله در خصوص خرید تجهیزات فرق می کند. زیرا شما چندین میلیون تومان صرف خرید سخت افزار می کنید و از طرفی هزینه برق و باقی ریسک ها را می پذیرید و هر زمان که نخواستید ماینینگ را ادامه دهید مجبور به کنار گذاشتن سرمایه و یا فروش دستگاه ها خواهید شد. به عبارتی ” هزینه انباشت ” خواهید داشت

عدم هزینه تعمیر و نگهداری سخت افزار

هر سخت افزار و تجهیزاتی به مرور زمان دچار استهلاک می شود .دستگاه های استخراج بیت کوین نیز از این قاعده مستثنی نیستند و بعد از گذشت مدت زمانی مجبور به صرف هزینه هایی برای تعمیر و نگهداری آن خواهید که این مساله می تواند شما را مجاب به استفاده از خدمات استخراج ابری بیت کوین کند .

 

روانشناسی کودک و نوجوان...
ما را در سایت روانشناسی کودک و نوجوان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نگین حبیب زاده koodakonojavan بازدید : 255 تاريخ : دوشنبه 12 اسفند 1398 ساعت: 23:05

تفاوت اتریوم و بیت کوین به عنوان دو ارز دیجیتال با ارزش چیست؟ اتریوم و بیت کوین شاید در ظاهر دو ارز دیجیتال باشند اما تفاوت های بسیاری با با یکدیگر دارند. این تفاوت ها باعث می شوند که هدف شما از استخراج آن ها تغییر کند. در این مقاله قصد داریم شما را با تفاوت اتریوم و بیت کوین آشنا کنیم.

 

تفاوت اتریوم و بیت کوین

 

تفاوت اتریوم و بیت کوین در چیست؟

تفاوت اتریوم و بیت کوین چیست؟ کدام یک ارز بهتری برای استخراج هستند؟ قبل از اینکه به تفاوت این دو ارز دیجیتال بپردازیم بهتر است یک نکته مهم را توضیح دهیم و آن هم تفاوت اصلی و اساسی این دو ارز دیجیتال است. واقعیت این است که اتریوم مانند بیت کوین تنها یک ارز و پول نیست بلکه کاربردهای بیشتری نسبت به آن دارد. مهم ترین تفاوت این دو ارز دیجیتال در این است که اتریوم علاوه بر اینکه دارای ارزش مالی است در ذات خود کارآیی بیشتری نسبت به بیت کوین دارد. اتریوم قابلیت ایجاد قراردادهای هوشمند را در بستر بلاک چین دارد. ایجاد قرار داد های هوشمند به این معنی است که اتریوم با استفاده از بلاک چین که یک بستر غیر متمرکز است می تواند کارهای متمرکزی را انجام دهد. اما دیگر تفاوت های اتریوم و بیت کوین در چیست؟

 

 

مهم ترین تفاوت این دو ارز دیجیتال در این است که اتریوم علاوه بر اینکه دارای ارزش مالی است در ذات خود کارآیی بیشتری نسبت به بیت کوین دارد.

 

سرعت استخراج

بسیاری از افرادی که به دنبال سرمایه گذاری و استخراج ارزهای دیجیتال هستند یک فاکتور مهم دارند و آن هم سرعت استخراج است. با اینکه بیت کوین ارزی با ارزش تر از اتریوم است اما اتریوم دارای سرعت بیشتری در تشکیل بلاک و استخراج است. به طور مثال برای استخراج بیت کوین هر 10 دقیقه یک بار یک بلاک تشکیل می شود که ممکن است زمان زیادی به نظر بیاید اما این کار در اتریوم به 15 ثانیه می رسد.

 

فراگیر بودن

شاید برای شما جالب باشد اگر بدانید که 22 مه هر سال میلادی به عنوان روز ” پیتزا بیت کوین ” نام گذاری شده است. در 22 مه سال 2010 میلادی فردی به نام ” لاسلو هانیچ ” اقدام به خرید دو پیتزا با پرداخت بیت کوین کرد. این روز هر سال توسط طرفداران بیت کوین جشن گرفته می شود. هر سال شکوهمندتر از پارسال! این مساله می تواند نشان دهنده فراگیرتر بودن و شناخته شده تر بودن بیت کوین نسبت به اتریوم باشد.

 

میزان برق مصرفی در استخراج

حقیقتی که در استخراج ارزهای دیجیتال وجود دارد و نمی توان آن را نادیده گرفت میزان مصرف برق است ! هر چه انجام تراکنش ها کندتر باشد و نیاز به قدرت بیشتری برای آن باشد مصرف برق نیز افزایش پیدا خواهد کرد. پس تفاوت دیگر اتریوم و بیت کوین در این نکته است. مصرف برق در استخراج بیت کوین بسیار بیشتر از اتریوم است. زیرا اتریوم سرعت تراکنش بالاتری نسبت به بیت کوین دارد و می توان گفت به صرفه تر است.

روانشناسی کودک و نوجوان...
ما را در سایت روانشناسی کودک و نوجوان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نگین حبیب زاده koodakonojavan بازدید : 277 تاريخ : دوشنبه 12 اسفند 1398 ساعت: 23:04

در نظر گرفتن تعداد کلمات عنوان صفحه مهمترین فاکتوری است که به موتورهای جستجو کمک میکند تا محتوای سایت شما را درک وتفهیم کنند. از طرف دیگر، تایتل ها اولین چیزهایی هستند که کاربر پس از جستجو در یک صفحه وب می‌بیند و با آن ارتباط برقرار می‌کند. علاوه بر عنوان صفحه، متادیسکریپشن یا همان تگ توضیحات یکی از مهمترین تگ‌های صفحه برای سئو سایت می‌باشد، چرا که یکی از عوامل تاثیر گذار بر ورود کاربر به یک سایت و ورود به آن وجود توضیحات زیر یک سایت می‌باشد. درست است که این‌ها موارد مهمی هستند اما برای تعداد کاراکترهای استفاده شده در آن‌ها شرایطی وجود دارد که در این مقاله به بررسی آنها می‌پردازیم.

سئو چیست و چه کاربردی دارد؟

تعداد کلمات عنوان صفحه , تعداد کلمات توضیحات سئوی صفحه , تعداد کارکترعنوان. عنوان صفحه (تایتل صفحه) ، متا کیورد و متادیسکریپشن از جمله المان‌های سئوداخلی (on page seo)  هستند که در بهینه سازی سایت بسیار اثرگذارند. به منظور بررسی دقیق این موارد ابتدا مروری کوتاه بر سئو و تقسیم بندی آن داریم و سپس تک تک این موارد را مورد بحث و بررسی قرار می‌دهیم که در ارتقا رتبه سایت بسیار موثر است. زمانی که سایتی را طراحی و راه‌اندازی می‌کنیم قطعا به منظور دیده شدن و انتخاب شدن آن و محصولی که در آن قرار می‌دهیم، است. پس برای این هدف لازم است که اقداماتی صحیح انجام دهیم، که در پی آن آمدن و آوردن کاربران بیشتر به سایت ما از نتایج جستجو است.
 
لازمه‌ی چنین نتیجه‌ای، بودن در رتبه‌های بالاتر و برخورداری از کیفیت حضور در نتایج است. سئو همه‌ی اقداماتی است که بدین منظور و برای کسب ترافیک رایگان و طبیعی از نتایج موتور جستجو انجام می‌شود. سئو یک روش فوق العاده برای جذب کاربر بیشتر به سایت و بهبود رتبه‌ی آن در موتور جستجو است. دو فاکتور سئوداخلی و سئوخارجی نقش اصلی را در بهینه سازی وب سایت و یا وبلاگ ایفا می‌کنند.
 
 
 سئو همه‌ی اقداماتی است که بدین منظور و برای کسب ترافیک رایگان و طبیعی از نتایج موتور جستجو انجام می‌شود. 
 

سئوخارجی چیست ؟

منظور از سئو خارجی یا سئو “Off-page” مجموعه اقداماتی است که خارج از سایت صورت می‌گیرد و برروی جایگاه آن در  Bing، Google، Yahoo و … اثر می‌گذارد. اگر بخواهیم مثالی بزنیم تا ملموس تر باشد ، فعالیت بیشتر در شبکه های اجتماعی ، گرفتن بک لینک های قوی برای صفحات وب سایت ، رپورتاژ های خبری که در وب سایت های با دامین اتوریتی بالا هستن از مجموعه کارهایی هستند که میتوانند به شما کمک کنند تا سئوی خارجی قوی داشته باشید.

سئوداخلی چیست؟

 سئو داخلی کلیه اقدامات تحت کنترل ما، شامل:تنظیمات فنی، کیفیت کد نویسی، محتوای فنی ودیداری و کاربر پسند بودن سایت است. که بطور مستقیم در بهبود سایت تاثیر می‌گذارد. در این مقاله روی صحبت ما با سئوی درون صفحه است. با تمرکز بر روی سئوی درون صفحه تا حدود زیادی می‌توان سئوی برون صفحه را نیز به موفقیت رساند. پس لازم است که مطالعه‌ی دقیق‌تری در این زمینه داشته باشیم. در این زمینه می‌توانید به سایر مقالات ما در سایت کارسازشو مراجعه نمایید. با توجه به اهمیت سئوداخلی در ادامه سه مورد از موارد اصلی آن را که شامل عنوان صفحه، متادیسکریپشن و متاکیورد است، را ریزبینانه‌تر شرح می‌دهیم.
 
تعداد کلمات عنوان صفحه

تعداد کلمات عنوان صفحه

عنوان صفحه سایت یا همان meta title tag همان چیزی است که اکثر موتورهای جستجو در بالای پنجره‌ی خود نشان می‌دهند. درواقع زمانی که کاربر عبارت موردنظر خود را جستجو می‌کند، اولین خطی که در لیست نتایج جستجو برای وی قابل مشاهده است، عنوان صفحه(تایتل صفحه) است که در متا تگ تعریف شده است. همینطور زمانی که صفحه‌ی سایت شما در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته می‌شود، title tag یا همان عنوان صفحه موردی است که در مطلب منتشر شده به نمایش گذاشته می‌شود.
 
علاوه بر همه اینها نکته‌ی دیگری که در رابطه با عنوان صفحه حائز اهمیت است تعداد کاراکترهای ان است. هرچند محدودیتی در این باره ندارید اما بهتر است که بخش اصلی عنوان را در 70-60 کاراکتر اول قرار دهید چرا که فقط همین تعداد کاراکتر در صفحه نتایج جستجو در عنوان صفحه قابل نمایش است بیشتر از این تعداد به صورت ( … ) درمی‌آید. همچنین بهتر است نام برند یا شرکت خود را در عنوان اصلی قرار دهید، که برای این منظور می‌توانید بعد از کلمه کلیدی و با قرار دادن کاراکتر ( | ) نام برند خود را ذکر کنید، که این خود موجب می‌شود عنوان صفحه ظاهر مناسب و آراسته‌ای داشته باشد.
 
نکته مهم دیگر در بحث تایتل این است که تا حد امکان از اعداد در آن استفاده کنید، چرا که باعث جذب بازدیدکننده از صفحه‌ی شما می‌شود. و در آخر تذکر این نکته را لازم می‌دانیم، هرگز از عنوان صفحه‌ی تکراری استفاده نکنید چرا که اغلب، گوگل در این مورد اخطار می‌دهد.
روانشناسی کودک و نوجوان...
ما را در سایت روانشناسی کودک و نوجوان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نگین حبیب زاده koodakonojavan بازدید : 265 تاريخ : دوشنبه 12 اسفند 1398 ساعت: 23:04

در این بخش قصد داریم به روند رشد و ارزش بیت کوین از ابتدا تا به امروز بپردازیم.بیت کوین که در سال 2009 متولد شد هر ساله با فراز و نشیب های زیادی روبرو بود. هر ساله عوامل مختلفی بر قیمت و ارزش بیت کوین تاثیر گذار بوده اند. پس با ما همراه باشید تا عوامل دخیل بر ارزش گذاری بیت کوین را بررسی کنیم.

 

ارزش بیت کوین

ارزش بیت کوین از بدو تولد !

ارزش بیت کوین از ابتدای سال 2009 تا کنون , چه عواملی بر ارزش بیت کوین تاثیر گذارند؟ ارزش بیت کوین از روزی که متولد شد یعنی در سال 2009 میلادی فراز و فرود های زیادی داشت. این ارز دیجیتال که در صدر با ارزش ترین ارزهای دیجیتال قرار دارد با وجود تمام اتفاقات خوشایند و ناخوشایندی که در طی سال های اخیر تجربه کرد همچنان جزو بهترین ارزها محسوب می شود و افراد زیادی برای سرمایه گذاری و کسب درآمد از آن بهره می برند.

 

ارزش بیت کوین در سال 2010 میلادی

زمانی که بیت کوین در سال 2009 معرفی شد اساسا هیچ ارزش و قیمتی نداشت. اولین ارز دیجیتالی بود که عرضه شده بود و در آن زمان عملا هیچ کاربردی نداشت. اولین قیمتی که برای این ارز دیجیتال در نظر گرفته شده بود تنها 6 سنت بود. شاید 10 سال پیش در باور هیچ کس نمی گنجید که این ارز 6 سنتی زمانی به غول ارزهای دیجیتال تبدیل شود و روز به روز نیز بزرگ تر شود. اما در این سال یعنی 2011 چه عواملی بر روند افزایش قیمت و ارزش بیت کوین دخیل بوده اند و توانستند قیمت آن را از 6 سنت به 32 سنت برسانند؟

بیت کوین

 

راه اندازی اولین صرافی بیت کوین

اولین اتفاق در می سال 2010 رخ داد و آن هم راه اندازی اولین صرافی بیت کوین بود. این اتفاق توانست ثابت کند که بیت کوین آمده تا بماند! پس اولین قدم در افزایش ارزش بیت کوین قدم بسیار مهمی بود.

 

اولین خرید اینترنتی

دومین اتفاقی که در این سال رخ داد اولین خرید اینترنتی به وسیله بیت کوین بود. یک برنامه نویس روسی به نام ” لازلو هانیچ” اقدام به خرید اینترنتی دو عدد پیتزا با بیت کوین کرد. او با این کار نشان داد که بیت کوین می تواند وسیله ای برای مبادلات روزمره قرار بگیرد. او برای خرید دو عدد پیتزا 10/000 بیت کوین را پرداخت کرد که معادل 41 دلار بود. این خرید توانست ارزش بیت کوین را تا حدودی به همگان ثابت کند.

 

معرفی بیت کوین در سایت slashdot.org

وب سایت slashdot.org یک وب سایت خبری و فناوری بود که دنبال کنندگان زیادی داشت. بیت کوین در سال 2010 در این وب سایت معرفی شد و تعداد زیادی از افراد علاقه مند به دنیای فناوری با اولین ارز دیجیتال آشنا شدند. برای خیلی از آن ها این سوال به وجود آمده بود که بیت کوین چیست ؟ و قیمت بیت کوین چگونه است؟ بلافاصله بعد از این اتفاق و بعد از 5 روز قیمت بیت کوین به طرز عجیبی افزایش پیدا کرد. این افزایش به 10 برابر رسید.

 

راه اندازی دومین صرافی بیت کوین

دومین صرافی بیت کوین را با نام MtGox فردی به نام ” مک کالب ” راه اندازی کرد. او فردی سرشناس در حوزه برنامه نویسی بود و توانسته بود که شبکه ” ای دانکی ” را گسترش دهد . او در این سال اعلام کرد که دومین صرافی بیت کوین برای خرید و فروش راه اندازی شده است و همه افراد می توانند از آن استفاده کنند. این صرافی در طول 3 سال متوالی بیشترین معاملات بیت کوین را به خود اختصاص داد و این مساله موجب افزایش ارزش بیت کوین شد.

ارزش بیت کوین در سال 2011 میلادی

در سال 2011 جهش فوق العاده ای در قیمت بیت کوین را شاهد بودیم. قیمت بیت کوین در این سال از 32 سنت به 29 دلار رسید !!! اما این جهش با فراز و نشیب های بسیار زیادی روبرو بود و در میانه راه یکبار ارزش خود را تا 90% از دست داد. با ما همراه باشید تا اتفاقات جذاب در این سال را بررسی کنیم.

 

قیمت بیت کوین

 

هک شدن بزرگ ترین صرافی بیت کوین

در ماه ژوئن از سال 2011 بودیم که بزرگ ترین صرافی بیت کوین در جهان به نام MtGox هک شد ! این اتفاق موجب شد تا بیت کوین که در بیشترین ارزش خود به سر می برد 90% ارزش خود را به راحتی از دست بدهد. این ضربه بسیار مهلکی برای علاقه مندان به ارزهای دیجیتال بود زیرا اعتماد خود را به کلی نسبت به این ارزها و بیت کوین از دست داده بودند.

 

راه اندازی صرافی بیت کوین و معامله با ارزهای فیات

بعد از اتفاق ناگواری که برای صرافی MtGox رخ داد در ماه مارس 2011 یک صرافی در کشور برزیل راه اندازی شد که امکان مبادله بیت کوین را با سایر ارزها تسهیل می کرد. این امر به شدت مورد علاقه افرادی واقع شد که به تازگی پا به عرصه ارزهای دیجیتال گذاشته بودند. بازار به سرعت گسترش پیدا کرد و پیامدهای ناگوار هک شدن صرافی بزرگی مانند MtGox کم کم ناپدید شد و به تدریج ارزش بیت کوین زیاد شد.

 

انتشار یک مقاله مهم

در ژوئن سال 2011 اقدام به انتشار یک مقاله مهم شد. مقاله ای با عنوان ” وب سایتی که هر گونه دارویی در آن پیدا می شود ” این عنوان برای بسیاری از افراد جذاب بود و به یکباره به ارزش بیت کوین پی بردند. نکته جالبی که در این مقاله وجود داد لینک دادن آن به صرافی MtGox بود. بعد از این اتفاق قیمت بیت کوین به 31 دلار رسید که رکورد جدیدی در این سال محسوب می شد.

 

هک شدن صرافی MtGox

در سال 2011 بار دیگر صرافی MtGox مورد حمله هکر ها قرار گرفت که موجب شد قیمت بیت کوین از 31 دلار به 1 سنت کاهش پیدا کند. این اتفاق بسیار وحشتناکی برای این صرافی و ارزش بیت کوین محسوب می شد اما این صرافی توانست با محدود کردن معاملات در 1 هفته نسخه به سرقت رفته شده اطلاعات خود را بازگرداند و معاملات جعلی را که در شبکه انجام شده بود را معکوس کند. اما متاسفانه 4000بیت کوین از این صرافی به سرقت رفت که در 600 حساب مختلف وجود داشتند.

 

ساخت اپیزود در یک سریال

همان طور که می دانید سریال های تلویزیونی نقش مهمی در فرهنگ سازی و اطلاع رسانی دارند . در سال 2011 یک اپیزود در یک سرایل تلویزیونی به بیت کوین اختصاص یافت. نتیجه نیز بسیار واضح است. این سریال به خوبی توانست دست به آگاهی جمعی بزند.

 

ارزش بیت کوین در سال 2012 میلادی

بازه قیمتی بیت کوین در سال 2012 میلادی بین 4 تا 13 دلار بود. اما واقعیتی که در این سال وجود داشت افزایش پذیرش مردم نسبت به این ارز دیجیتال بود. عوامل مختلفی که در این سال رخ دادند و موجب تاثیر بر ارزش بیت کوین شدند را در ادامه بررسی می کنیم.

 

بیت کوین در سال میلادی

 

توقف فعالیت صرافی پاکسوم و ترید هیل

یک اتفاق مهم در ماه فوریه سال 1012 میلادی رخ داد و آن هم توقف فعالیت صرافی پاکسوم و ترید هیل در راستای پیروی از مواضع قانونی بود. بعد از این اتفاق مقامات نظارتی اقدام به فروختن بیت کوین ها برای بازگرداندن سرمایه به سرمایه گذاران کردند.

 

وردپرس بیت کوین را پذیرفت

پی پال یکی از بزرگ ترین سرویس های برتر در پرداخت های بین المللی بیت کوین را رسما پذیرفت و سیستم پرداخت را در بسیاری از کشورها بدون منع اعلام کرد.

 

هاوینگ

هاوینگ به معنی نصف شدن پاداش استخراج بیت کوین است که هر 4 سال یکبار اتفاق می افتد. در سال 2012 اولین هاوینگ رخ داد که نتیجه آن افزایش ارزش بیت کوین بود. این مساله به دلیل کنترل عرضه و تقاضا به وجود می آید و موجب می شود که با افزایش تقاضا , ارزش بیت کوین کاهش پیدا نکند.

 

ارزش بیت کوین در سال 2013 میلادی

سال 2013 سال بسیار پر تنشی برای بیت کوین بود. ارزش بیت کوین در این سال از 13 دلار تا 1000 دلار در نوسان بود. این بازه نوسانی به دلایل مختلفی از جمله احداث اولین خودپرداز بیت کوین رخ داد. اگر می خواهید دیگر دلایل بروز این نوسانات را بدانید ادامه مطلب می تواند به شما کمک کند .

 

ارز دیجیتال

 

فرار از بحران اقتصادی در قبرس

زمانی که بحران اقتصادی در کشور قبرس به وجود آمد به حساب های بانکی که مبلغی بالای 100/000 یورو داشتند مالیات های سنگینی در نظر گرفته می شد. این مساله نه تنها در قبرس و به دلیل بحران مالی بلکه در کشورهایی مانند روسیه که قوانین سخت گیرانه مالیاتی دارند نیز وجود دارد. بسیاری از مردم قبرس بعد از وضع این قانون تصمیم گرفتند که دارایی خود را تبدیل به بیت کوین کنند زیرا در این صورت میزان دارایی آن ها نامعلوم بود و هیچ مالیاتی نیز بر آن ها وضع نمی شد. این اتفاق اولین اتفاق در سال 2013 بود که توانست باعث رشد قیمت بیت کوین شود. و قیمت آن را از 80 دلار به 260 دلار رساند.

 

افزایش بی سابقه حجم معاملات در صرافی MtGox

در ماه آوریل سال 2013 به دلیل آگاه شدن مردم از نجات مالیاتی که در کشور قبرس اتفاق افتاده بود دست به معاملات بسیار کلان بیت کوین زدند. حجم این معاملات به قدری زیاد بود که برای مدت کوتاهی سرور های این صرافی ار کار افتادند. ابتدا تصور می شد که این صرافی باز هم در معرض حملات هکرها واقع شده اما با بررسی هایی که انجام شد مشخص شد که استقبال بی سابقه مردم برای انجام معاملات دلیل آن بوده است.

 

باز گذاشتن دست چینی ها

چین از پر جمعیت ترین کشورهای آسیایی به شمار می رود. زمانی که در کشور بزرگی مانند چین بازار بیت کوین آزاد شود حتما تاثیر زیادی در کل اوضاع و ارزش بیت کوین خواهد گذاشت. یکی از نهادهای مالی در کشور چین در سال 2013 اعلام کرد که مردم هیچ محدودیتی در بازار بیت کوین و انجام معاملات آن نخواهند داشت. در آن سال حجم معاملات بیت کوین به بیش از دوبرابر صرافی های مطرح در این زمینه رسید.

 

محدودیت نهادیهای مالی چین از استفاده بیت کوین

با رونق گرفتن معاملات بیت کوین توسط مردم چین یک نگرانی گسترده در بین مسئولان مالی این کشور مشاهده شد و آن هم عدم کفایت این ارز به جای ارزهای کاغذی بود. به همین دلیل مسئولان این کشور استفاده نهادهای مالی و بانک ها را از بیت کوین ممنوع اعلام کردند . اما این ممنوعیت ضربه ای بر قیمت بیت کوین وارد کرد. به نحوی که در آن هنگام ارزش بیت کوین 1000 دلار بود اما به 830 دلار کاهش یافت.

روانشناسی کودک و نوجوان...
ما را در سایت روانشناسی کودک و نوجوان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نگین حبیب زاده koodakonojavan بازدید : 275 تاريخ : دوشنبه 12 اسفند 1398 ساعت: 23:04

استخراج بیت کوین با کامپیوتر خانگی و لپ تاپ یکی از راه های جذاب کسب درآمد برای افراد است. استخراج ارزهای دیجیتال روش های بسیار متنوعی دارد اما از آن جایی که کامپیوترهای خانگی در دسترس بسیاری از افراد است استخراج را تبدیل روشی جذاب کرده است. استخراج بیت کوین با کامپیوتر خانگی از دو روش نصب مرورگرهای استخراج و نصب کارت گرافیک است.

استخراج بیت کوین با کامپیوتر خانگی

نحوه استخراج بیت کوین توسط کامپیوتر

استخراج بیت کوین با کامپیوتر خانگی , با کامپیوتر و لپ تاپ درآمد دلاری کسب کنید ! استخراج بیت کوین با کامپیوتر خانگی و لپ تاپ یکی از روش های استخراج ارز دیجیتال است. در مطالب پیشین به ماینینگ و توضیح آن پرداختیم و اینکه چگونه افراد می توانند به این روش کسب درآمد کنند. استخراج بیت کوین با کامپیوترهای خانگی شاید نتواند درآمد زیادی را نصیب شما کند اگر به طور اصولی از آن استفاده کنید حتما می تواند تبدیل به یک منبع درآمد خوب برای شما شود.

 

استخراج بیت کوین با مرورگرهای مخصوص

اولین روشی که برای استخراج بیت کوین با کامپیوتر خانگی وجود دارد نصب مرورگر است. شما در کنار استفاده از اینترنت و انجام کارهای روزمره خود می توانید بیت کوین نیز استخراج کنید.

 

استخراج ارزهای دیجیتال با مرورگر

مرورگر Cryptotab

شما با نصب مرورگر Cryptotab می توانید علاوه بر انجام کارهای روزمره و گشت و گذار در اینترنت بیت کوین نیز استخراج کنید. با نصب این مرورگر بر روی ویندوز می توانید با توجه به قدرت پردازنده کامپیوتر اقدام به استخراج بیت کوین کنید. مرورگر Cryptotab شباهت زیادی با مرورگر گوگل کروم دارد و شما با وارد کردن ایمیل خود در این مرورگر می توانید استخراج بیت کوین را شروع کنید.

 

مرورگر Blockchain.com

مرورگر Blockchain.com یکی از شناخته شده ترین مرورگر ها در استخراج ارزهای دیجیتال و بیت کوین است. آدرس قبلی این سایت blockchain.org بوده است. ویزگی مثبتی که در این مرورگر وجود دارد این است که شما می توانید تمام اطلاعات مربوط به تراکنش های خود را مشاهده کنید. اطلاعاتی مانند بلاک , آدرس و ….
این مرورگر از جمله قابل اطمینان ترین مرورگرهای استخراج بیت کوین است که توانسته اعتماد بسیاری از افراد را در این حوزه به خود جلب کند.

 

مرورگر Blockchair

این مرورگر که روز به روز بهینه تر می شود و امکانات بی نظیری را در اختیار افراد قرار می دهد یک شعار جالب دارد و آن هم این است : ” هرچیزی که بخواهید را می‌توانید در دنیای بلاک چین جست و جو کنید”. شما می توانید تمام اطلاعاتی که را نیاز دارید در این مرورگر جست و جو کنید. شاید جالب باشد اگر بدانید که شما قادر به جستجوی عبارت ها و کلماتی که در بلاک چین رمزنگاری شده اند نیز هستید.

 

مرورگر Tokenview

این مرورگر که در ابتدای سال 1397 و توسط یک تیم چینی راه اندازی شد این امکان را در اختیار شما قرار می دهد که از بیش از 20 بلاک چین به طور همزمان استفاده کنید. این مرورگر هنوز به در سیر تکاملی به سر می برد به همین دلیل است که گاهی دچار اختلالاتی مانند مشکل در ترجمه می شود. اما به طور کلی عملکرد مناسبی را از خود ارائه کرده و می تواند تعداد بلاک چین های زیادی را پوشش دهد . از این مرورگر نیز مانند مرورگرهای دیگر می توانید اطلاعاتی را در مود تراکنش ها و همچنین اطلاعات کاملی از سایر ارزهای دیجیتال کسب کنید.

 

مرورگر Bitcoin.com

این مرورگر با طراحی زیبا و منحصر به فرد قابلیت های مختلفی را در اختیار شما قرار می دهد. یکی از این قابلیت ها کد QR است که به وسیله آن می توانید آدرس کیف پول خود را بررسی کنید. همچنین امکان جابجایی بیت کوین را نیز خواهید داشت. این مرورگر گزینه مناسبی برای استخراج بیت کوین و بیت کوین کش که یکی از انشعابات بیت کوین است را نیز فراهم کرده است.

روانشناسی کودک و نوجوان...
ما را در سایت روانشناسی کودک و نوجوان دنبال می کنید

برچسب : استخراج بیت کوین با کامپیوتر خانگی , استخراج بیت کوین با کامپیوتر, نویسنده : نگین حبیب زاده koodakonojavan بازدید : 256 تاريخ : شنبه 10 اسفند 1398 ساعت: 17:52

کسب وکار الکترونیکی چیست؟ به فعالیت هایی که در بستر وب و اینترنت صورت می‌گیرد کسب و کار الکترونیکی گفته می‌شود. کسب و کار اینترنتی مدل های متنوعی دارد که از بین آنها کسب و کارهای b2b  و کسب وکارهای b2c  رایج تر هستند و ما در این مقاله به مطالعه ی آنها و تفاوت هایشان خواهیم پرداخت. 

کسب و کارهای الکترونیکی

کسب و کارهای B2B و B2C , تفاوت کسب وکارهای B2B و B2C چیست؟ کسب وکارهای اینترنتی همچون سایر فعالیت‌هایی که در جریان تند الکترونیکی شدن قرار گرفتند، با سرعتی غیرقابل پیش بینی نیز پدید آمد. درصورتی که فقط 10 سال بیشتر از فراگیر شدن اینترنت نمیگذرد، شاهد کاربرد شدید آن در زندگی روزمره هستیم، که این خود دلیلی محکم برای این است که به فکر همسو شدن با این جریان باشیم. کسب و کار نیز قاعده ای است که از این موضوع مستثنی نمی‌شود. بلکه بسیار پراهمیت است که آن را به سمت الکترونیکی شدن ببریم. چرا که موجب تسهیل در انجام معاملات و … می‌شود.
 
فرآیند الکترونیکی شدن در حوزه تجارت، علاوه برآن که امکانات و تسهیلات فراوانی برای شرکت‌های سنتی فراهم نموده و موفقیت و پیشرفت چشمگیر آنها را نیز به ارمغان آورده‌است، موجب بوجود آمدن بنگاه‌هایی شده است که فقط به روش الکترونیکی یا همان اینترنتی به ارائه خدمات و سرویس‌دهی می‌پردازتد. در ادامه انواع مختلف کسب و کار های اینترنتی را ذکر می‌کنیم.
 
کسب و کارهای الکترونیکی

 

انواع کسب و کارهای الکترونیکی

کسب و کارهای الکترونیکی بسته به این که طرفین معامله ( افراد یا سازمان‌ها) چه کسانی هستند انواع مختلفی دارد که 5 مورد از آنها را در زیر نام می‌بریم:
 
B2B : واحد تجاری با واحد تجاری یا همان شرکت با شرکت (Business to Business)
 
B2C : واحد تجاری (شرکت) با مصرف کننده (Business to Consumer)
 
C2C : مصرف کننده با مصرف کننده (Consumer to Consumer)
 
B2G : واحد تجاری با دولت (Business to Govement)
 
G2B : دولت با واحد تجاری (Govement to Business)
 
 
از بین انواع کسب و کار اینترنتی، کسب و کار B2B و کسب و کار B2C بسیار استفاده می‌شوند. که در ادامه به بررسی جزئیات هر کدام و تفاوت شان با یکدیگر می‌پردازیم.
 
 
کسب و کارهای الکترونیکی

کسب وکارهای B2B

مدل کسب و کارهای B2B، مدلی است که در آن هر دو طرف معامله شرکت ها هستند، و تمرکز بر فروش محصولات و خدمات به شرکت‌های دیگر است. فرآیند خرید و فروش در کسب و کارهای B2B معمولا به سه شکل صورت می‌گیرد: در حالت اول کسب و کار برای تولید، نیاز به خرید موادخام و اولیه دارد. حالت دوم نیاز به سرویس دهی یک کسب وکار است و حالت سوم اینکه کسب و کار برای فروش محصولات خود نیاز به کسب وکار دیگری دارد. 

کسب وکارهای B2B با یک مثال

با ذکر مثال سعی میکنیم سه حالت کسب و کارهای B2B را بهتر بیان کنیم. یک شرکت یخچال سازی را درنظر بگیرید که برای تولید یخچال های خود قطعات و لوازم زیادی را احتیاج دارد و تولید بسیاری از این مواد اولیه برای وی دارای مزیت اقتصادی نیستند بنابراین بهتر است که از یک شرکت که این قطعات را تولید می‌کند تهیه شوند. این همان حالت اول از کسب و کارهای B2B  است.
 
در مرحله‌ی بعد این شرکت برای رسیدگی به حساب‌های خود به یک شرکت حسابرسی احتیاج دارد و این همان حالت دوم کسب و کارهای B2B  است. در مرحله‌ی آخر این کارخانه به شرکت یا بنگاهی برای فروش یخچال‌های خود نیازمند است که در واقع حالت سوم کسب و کارهای B2B  رخ داده است. 
 

تصمیم گیری در کسب و کارهای B2B

در انجام معاملات به روش کسب و کارهای B2B در طرف خریدار به منظور خرید محصول هماهنگی بین واحد فنی، تجاری، مالی و اجرایی ضروری است و درواقع شخصی که محصول شما را خریداری می‌کند به تنهایی تصمیم گیرنده نیست و در مورد برخی کالاهای مهم و گران قیمت، تصمیم گیری توسط هیئت مدیره انجام می‌شود.در این مدل از کسب و کار همانطور که از اسم آن پیداست باید یک وب سایت داشته باشید که در آن کالاهای خود را برای همکاران تجاری خود به نمایش بگذارید. برای اینکه همکاران شما بتوانند سفارش خود را ثبت کنند باید ایمیل یا سایر روش‌های الکترونیک رایج را در اختیار آنها قرار دهید.
 
در انجام معاملات به این روش باید واحدهای مالی، امور مشتریان و انبار خود را در جریان معامله ‌ای که در حال انجام آن هستید قرار دهید. پس بهتر است متناسب با کسب و کار خود به منظور مشتری مداری کالاهای خود را به گونه‌ای در سایت بچینید و دسته بندی کنید که مشتری به راحتی کالای مورد نظر خود را بیابد. لازم است که برای ارسال کالا تدبیری بیاندیشید که سیستم فروش آنلاین شما با شرکت های حمل و نقل  هماهنگ شوند. 
 
 
کسب و کارهای B2C

کسب وکارهای B2C

 
کسب و کارهای B2C یا همان Business to Consumer کسب و کاری ست که در یک طرف شرکت حضور دارد و طرف دیگر مصرف کننده است. از آنجا که بازار هدف کسب و کارهای B2C شخص یا اشخاص هستند، از پیچیدگی کمتر برخوردار است، چرا که یک نفر تصمیم میگیرد که آن محصول را بخرد یا خیر. 
 
مکانیزم کسب و کارهای B2C زمانی اتفاق می‌افتد که یک کسب و کار محصول خود را برای عموم بازاریابی کند. مثلا تولید کننده مواد غذایی، یا خدمات حقوقی و حتی سازمان اطلاعات پزشکی که خدمات و محصولات خود را برای عموم مردم عرضه می‌کنند از این دست کسب وکار نیز می‌باشند. برای این منظور اطلاعات کالا مستقیما در یک وب سایت برای فروش قرار داده می‌شود. مشتریان اطلاعات لازم را از وب سایت فروشنده دریافت می‌کنند و بعد از تصمیم خرید اقدام به سفارش کالا می‌کنند و با پرداخت هزینه و ثبت آدرس برای دریافت کالا مراحل خرید تکمیل می‌شود.
 
همانطور که مشاهده کردید کسب و کارهای B2C پیچیدگی خاصی ندارد و فقط لازم است که در سایت خود به روشی که برای کسب و کار شما مناسب است کالا و قیمت آن را در معرض دید مشتری قرار دهید و ابزاری برای رصد کردن فرآیند خرید مشتریان داشته باشید. البته فراموش نکنید که برای پرداخت وجه باید درگاه های بانکی نیز داشته باشید. 
 
تاکنون با جزئیات کسب و کارهای B2B و B2C آشنا شدیم و تا حدودی به تفاوت های آنها پی بردیم. به منظور مطالعه ی دقیق تر تفاوت های این دو کسب و کار در ادامه مقاله با ما همراه باشید.
روانشناسی کودک و نوجوان...
ما را در سایت روانشناسی کودک و نوجوان دنبال می کنید

برچسب : تفاوت کسب وکارهایB2B و کسب وکارهایB2C , کسب وکارهایB2B و کسب وکارهایB2C, نویسنده : نگین حبیب زاده koodakonojavan بازدید : 261 تاريخ : شنبه 10 اسفند 1398 ساعت: 17:51

صدور مجوز استخراج ارز دیجیتال مبحثی پر چالش در کشورهای جهان است. هنوز تمام کشور ها به این نتیجه نرسیده اند که استخراج بیت کوین و ارزهای دیجیتال را رسمیت ببخشند. هر کدام از کشورها در صدور و یا عدم صدور مجوز استخراج ارز دیجیتال دلایل خاص خود را دارند. اما ماینینگ در کدام کشورها دارای مجوز و در کدام کشورها غیر قانونی محسوب می شود ؟ ایران در کدام دسته قرار دارد؟

 

مجوز استخراج ارز دیجیتال

 

مجوز استخراج ارز دیجیتال

مجوز استخراج ارز دیجیتال و قانون آن در کشورهای مختلف چگونه است؟ مجوز استخراج ارز دیجیتال در تمام کشورها وجود ندارد. زیرا دولت ها نظرات بسیار متفاوتی را در این حوزه دارند. برخی از آن ها ادعا می کنند که نیازی به ارزهای رمز نگاری شده ندارند و آن ها تنها سرمایه مردم را به بازی می گیرند. اما در مقابل کشورهای دیگر نیاز خود را به ارزهای دیجیتال بیان می کنند و اعلام کرده اند که بازار به این ارزها برای انجام بهتر مبادلات نیاز دارد. در ادامه نگاهی به این مساله خواهیم داشت و وضعیت مجوز استخراج رز دیجیتال را در کشورهای خاورمیانه بررسی خواهیم کرد.

 

بحرین

بحرین در خصوص استخراج ارزهای دیجیتال و مبتنی بر بلاک چین نظر مثبتی دارد. بانک مرکزی این کشور در سال 2017 اعلام کرد که هیچ گونه محدودیتی در استخراج بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال قائل نیست مجوز استخراج ارز دیجیتال را رسما صادر کرد. کشور بحرین این امکان را در جهت استفاده بهینه از تکنولوژی عنوان کرد و به همین منظور گفت که ما ارزهای دیجیتال را به عنوان بستری برای انجام بهتر معاملات می شناسیم و این مساله به این معنی نیست که این ارزها را به هر شکلی قبول داریم !

 

ترکیه

ترکیه جزو آن دسته از کشورهایی است که استقبال خوبی ارز های دیجیتال نشان دادند. شاید برای شما جالب باشد اگر بدانید 18% مردم ترکیه اقدام به خرید و فروش و سرمایه گذاری در ارزهایی مانند بیت کوین کرده اند و این آمار بسیار بیشتر از مردم آمریکاست. این استقبال تا حدی بوده که حکومت کشور ترکیه به فکر خلق یک ارز دیجیتال به نام ” تک کوین ” افتاده است. او قصد دارد پول ملی خود را پشتوانه ” لیر ” که واحد پولی ترکیه است راه اندازی کند.

 

استخراج ارز دیجیتال

 

قطر

مجوز استخراج ارز دیجیتال در کشور قطر صادر نمی شود زیرا این کشور به شدت با بیت کوین مخالف است و دلایل قانع کننده ای نیز برای آن عنوان کرده که در ادامه به آن اشاره کرده ایم.
دولت قطر بیان کرده که به دلیل مواردی مانند عدم دارا بودن پشتوانه برای بیت کوین هیچ گاه مجوز استخراج ارز دیجیتال را صادر نخواهد کرد. از طرفی اگر شاهد تخطی کردن بانک ها و نهاد های مالی و قانونی باشد به شدت آن ها را جریمه خواهد کرد. دلیل دیگری که دولت قطر بر ممنوعیت استخراج ارز دیجیتال اعلام کرده این است که بیت کوین قابل تبدیل شدن به پول یا طلا نیست و بی ثباتی قیمت و سو استفاده از آن در حملات سایبری مهم ترین دلیل بر غیر قانونی بودن آن است.

روانشناسی کودک و نوجوان...
ما را در سایت روانشناسی کودک و نوجوان دنبال می کنید

برچسب : قوانین استخراج ارز دیجیتال در خاورمیانه , قوانین استخراج ارز دیجیتال , نویسنده : نگین حبیب زاده koodakonojavan بازدید : 273 تاريخ : شنبه 10 اسفند 1398 ساعت: 17:51